duminică, 28 noiembrie 2010

Gânduri

 Un om frumos


Un om frumos la suflet
e cel mai bun psiholog .
La început toţi oamenii sunt frumoşi
pentru că toţi bebeluşii
se nasc curaţi , fără păcate .

Orice om se naşte cu sufletul curat , nepătat şi fără păcat .
Cum de ajunge omul
sa fie  pândit de flăcările  iadului ?
Primul păcat : neascultarea de părinţi .
Mai târziu cauţi mântuirea .
Pe Dumnezeu nu îl găsesti in carne şi oase .
Găseşti în schimb un om bărbos
care cântă frumos .
Se spune că el e mijlocitorul
dintre tine şi Dumnezeu .
E ca un agent imobiliar
care mijloceşte
contactul dintre cumpărător şi vânzător .
Plăteşti  o plată mică
comparativ cu imensul posibil câştig ,
o eternitate trăită
în grădina Domnului .
Omul trebuie să aiba grija si de viata de apoi  .
Banii sunt lucruri efemere  .
Nu oricine poate vorbi cu Dumnezeu .
Clericul este un om cult
şi  pregătit să presteze acest serviciu
El e un adevărat mentor spiritual .
Dorinţa ta de a deveni curat la suflet
ca un bebeluş
trece prin el  .
Recuzita , textul ca un descântec  ,
aspectul fizic al celui care citeşte ,
vocea puternică şi baritonlă ,
corul divin
creează o atmosferă impresionantă
care convinge pe oricine .
Chiar si pe Dumnezeu . .

Cel mai bun psiholog


Cel mai bun psiholog este omul
care are  şcoala vieţii .
El cunoaste dedesubturile vieţii conjugale .
Trebuie să fi trecut prin suficient de multe probleme
ca să aibă deja antidoturile necesare
ca să te ajute
să răzbaţi mai departe .

Un psiholog bun ,
numai după ce s-a remontat pe el insuşi
în urma decepţiilor suferite în viaţă
este capabil sa ajute şi pe alţii


.................................................................................
Suntem pe o nava cosmica 


Suntem pe o nava cosmica ,
o nava numita Planeta Pământ ,
care de fapt este un firicel de praf
în uriaşul container
pe care nu ştiu cine îl ţine .

Acest fir de praf
poate fi oricând lovit ,
spulberat sau prăjit
de lucruri rebele şi nervoase
care mişună pe aici .

Sau poate fi topit de o flacără .
Focul prăjeşte totul .
Norocul nostru este că noi , oamenii ,
oricum suntem cu toţii
muritori
şi atâta timp cât suntem cu o moarte datori
practic nu mai avem nimic de pierdut .

Suntem in trecere pe aici .
Suntem de fapt nişte morţi eterni
care au făcut o mică pauză
ca să constate că
un firicel de praf
sau chiar întregul container
va dispărea cândva .

Eu  cânt 


Eu  cânt .
Cânt distrându-i  pe copii .
Îmi câştig existenţa datorită copiilor
care se distreaza cu ajutorul meu.
Sunt şi eu un fel de bărbos .
Doar că la mine efectul serviciului se vede pe loc .
Copilul râde şi ţopăie
ca un efect imediat
al cântatului meu .


Biserica
Este mai multă tăcere acolo .
Tăcere şi aşteptare .
Aşteptarea mântuirii sufletului .Totul e mistic .
Sunt niste ritualuri cel puţin tribale .
Cu incantaţii şi miscări bizare .
Altfel toata munca lor e in zadar .

Dacă nu îmi mântui sufletul
e posibil să ratez şansa istorică
de a mă reîntoarce să-mi reiau
somnul întrerupt de  viaţă  .

De ce un creator de spaţii galactice
ar fi interesat de un puştan
care a tras doua fumuri dintr-un chiştoc
într-o pauza intr-un WC insalubru ?

Cand dormi nu stii nimic 


Cand dormi nu stii nimic .
Ce nu ştii nu te doare .

Ştiti ce e ciudat ?
Abia ce  ai adormit
şi te-au aşezat ăştia
în patul cu capac
că apar deodată o sumedenie de oameni
care se uită la tine ca la urs
şi încep să te boceasca de mama focului
caşicând
nu ar fi normal şi firesc
ca dupa o viaţa atât de agitată
omul sa mearga să se culce .

Oare nu merit şi eu puţină odihnă
după ce am văzut şi am trăit
toate mizeriile vieţii ?

Pe vremea lui Ceaşcă
mă trezeam la 3 dimineaţa
ca să prind o sticlă de lapte
pentru copilul meu
şi apoi mă duceam la serviciu .

Am lucrat 20 de ani în 3 schimburi
şi am astm de la scamele
pe care le-am înghiţit
in sectia de confectii unde am lucrat .

Ştiţi ca am prins  războiul şi foametea
şi am mâncat cir şi iarbă zile întregi ?

După revolutie
fabrica in care am lucrat "s-a privatizat " .
Adica a fost vanduta unui smecher
care dupa ce a cumparat-o pe nimic
a taiat-o si a vandut-o la fier vechi .

Romanii nu mai au unde lucra
si se duc in strainatate
sa stearga la cur babe si mosnegi
ca sa-si poata intretine familia
care face foamea in tara .

Asta e tara spagii .
Copilul vecinului meu ,
un derbedeu si un golan ,
a copiat la bacalaureat
si a luat nota mai mare decat copilul meu
care a invatat ca un prost .

Din cauza asta
al lui  e la facultate la locuri fara  taxa
in schimb ce al meu copil
e la cu taxa
si trebuie sa muncesc degeaba
ca sa ii platesc studiile .

Stiti cate mizerii
mi-au facut colegii de serviciu
pentru ca nu vroiam sa fur ca ei
si sa trag chiulul ?

Se intampla atatea

Atat de multe lucruri se intampla
pe parcursul unei vieti
incat ne mai trebuie o viata
ca sa povestim .
Dar mai bine sa traim
decat sa povestim .
Atunci de ce sa mai citim ?

Totusi
un om necitit si nepregatit
nu face fata
sa traiasca
acest ciot de viata care ne e dat .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Postare prezentată

Teodor Munteanu-autorul cantecelului Ursuletii s-au trezit, buna dimineata

Am 2 canale pe Youtube: https://www.youtube.com/user/iasievents/videos https://www.youtube.com/user/amatoridekaraoke/videos  Adresele mel...